Julia Pełszyk klasa VIA Sprawozdanie z lekcji j. polskiego.

 




                Sprawozdanie z lekcji j.polskiego, które miały miejsce w styczniu. Omawialiśmy podczas nich lekturę “Hobbit, czyli tam i z powrotem”.

 

   Na pierwszej lekcji dostaliśmy kryteria sukcesu do pracy z lekturą. Napisaliśmy też test znajomości książki. Zaczęliśmy również pracę nad notatką do zeszytu - świat przedstawiony utworu. Uwzględniliśmy w niej czas akcji, czas fabuły, miejsca oraz postacie. Podczas następnych lekcji skupiliśmy się na grze w wisielca oraz na tworzeniu w zeszytach “Mapy myśli” przedstawiającej wydarzenia z książki. Uczniowie przedstawili swoje ulubione wydarzenie. Na następnych zajęciach kończyliśmy “Mapę myśli” oraz przedstawialiśmy wybrane wydarzenia z opowieści, nie używając słów. Naśladując hobbita i Golluma, zagraliśmy w zagadki. Jedna grupa czytała przygotowaną zagadkę, a reszta musiała odgadnąć, o jaką postać z książki chodzi. Na ostatniej lekcji tworzyliśmy “labirynt ortograficzny” oraz odpowiadaliśmy na pytanie kluczowe: “Dlaczego mały Bilbo, który nie przepadał za przygodami, jest wielki?”.


Julia Pełszyk kl. 6a

 

Komentarze