Julia Pełszyk klasa VIA Sprawozdanie z lekcji j. polskiego.
Sprawozdanie
z lekcji j.polskiego, które miały miejsce w styczniu. Omawialiśmy podczas nich
lekturę “Hobbit, czyli tam i z powrotem”.
Na pierwszej lekcji dostaliśmy kryteria sukcesu do pracy z lekturą.
Napisaliśmy też test znajomości książki. Zaczęliśmy również pracę nad notatką
do zeszytu - świat przedstawiony utworu. Uwzględniliśmy w niej czas akcji, czas
fabuły, miejsca oraz postacie. Podczas następnych lekcji skupiliśmy się na grze
w wisielca oraz na tworzeniu w zeszytach “Mapy myśli” przedstawiającej
wydarzenia z książki. Uczniowie przedstawili swoje ulubione wydarzenie. Na
następnych zajęciach kończyliśmy “Mapę myśli” oraz przedstawialiśmy wybrane
wydarzenia z opowieści, nie używając słów. Naśladując hobbita i Golluma,
zagraliśmy w zagadki. Jedna grupa czytała przygotowaną zagadkę, a reszta
musiała odgadnąć, o jaką postać z książki chodzi. Na ostatniej lekcji
tworzyliśmy “labirynt ortograficzny” oraz odpowiadaliśmy na pytanie kluczowe:
“Dlaczego mały Bilbo, który nie przepadał za przygodami, jest wielki?”.
Julia Pełszyk kl. 6a
Komentarze
Prześlij komentarz
Przekleństwa i wulgaryzmy. Ich używanie jest szkodliwe!